Saint-Leonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Saint-Leonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Saint-Leonard-de-Noblat

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

16 Mei 2015 | Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Vannacht slecht geslapen door werkende darmen, na het eten van een bonenschotel.
Ze eten hier laat en kort daarna ga ik slapen en eigenlijk vind ik dat helemaal niet fijn.

Ik heb weer zin om te fietsen!
Toen ik vanochtend opstond motregende het, maar toen ik vertrok kwam de zon door.
Het is heerlijk fietsweer.

Intussen ben ik in de Limosin en ik vergaap me weer aan het landschap.
Regelmatig zit ik achterstevoren op de fiets, wat een hoop geslinger geeft.
Niet zo slim.

In Bénévit-L-Abbaye heb ik t.o. de 12e eeuwse kerk cappuccino gedronken, bij een schattig klein restaurantje, waar je ook eigen gemaakte eau-de-toelet kon kopen en heel veel soorten thee.

Het is weer een feest met de vogels om me heen en ik heb wel 10 min. naar het zweven van een buizerd zitten kijken.
De varens schieten de grond uit, prachtig en de bermen zijn één en al kleur.
Ook de berenklauwen gaan hard.
Wat hebben de koeien het hier goed. Bijna altijd bomen in hun grote weiland, voor schaduw en vaak een stromend beekje, waar ze regelmatig in staan en altijd kalfjes bij de moeders.
Zo hoort het toch gewoon?!
Ik heb een poos naar hun en zij naar mij, zitten kijken.

Om 16.00 uur was ik in St. Leonard de Noblat. Ik wist dat daar een pelgrimsgîte was en dat de sleutel gehaald moest worden bij de boekhandel. Daar kreeg ik ook weer een mooie stempel.
Ik moest 10,- betalen en kreeg de code van het cijferslot van de gîte.
Ik was de enige.
Lekker gedouched en daarna het stadje bekeken en er pizza gegeten.
Helaas geen internet en mooi op tijd naar bed.

• 17 Mei 2015 - 22:02

Jack :

Hoi Alice, fijn dat je er lol in hebt.

• 18 Mei 2015 - 20:02

Maaike:

Ha lieve mam,
    Wat doe je het toch goed!!
    Hoop dat je vanavond makkelijker een plek vind.
    Dikke knuffel!