Saint-Leonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Saint-Leonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Saint-Leonard-de-Noblat

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

16 Mei 2015 | Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Vannacht slecht geslapen door werkende darmen, na het eten van een bonenschotel.
Ze eten hier laat en kort daarna ga ik slapen en eigenlijk vind ik dat helemaal niet fijn.

Ik heb weer zin om te fietsen!
Toen ik vanochtend opstond motregende het, maar toen ik vertrok kwam de zon door.
Het is heerlijk fietsweer.

Intussen ben ik in de Limosin en ik vergaap me weer aan het landschap.
Regelmatig zit ik achterstevoren op de fiets, wat een hoop geslinger geeft.
Niet zo slim.

In Bénévit-L-Abbaye heb ik t.o. de 12e eeuwse kerk cappuccino gedronken, bij een schattig klein restaurantje, waar je ook eigen gemaakte eau-de-toelet kon kopen en heel veel soorten thee.

Het is weer een feest met de vogels om me heen en ik heb wel 10 min. naar het zweven van een buizerd zitten kijken.
De varens schieten de grond uit, prachtig en de bermen zijn één en al kleur.
Ook de berenklauwen gaan hard.
Wat hebben de koeien het hier goed. Bijna altijd bomen in hun grote weiland, voor schaduw en vaak een stromend beekje, waar ze regelmatig in staan en altijd kalfjes bij de moeders.
Zo hoort het toch gewoon?!
Ik heb een poos naar hun en zij naar mij, zitten kijken.

Om 16.00 uur was ik in St. Leonard de Noblat. Ik wist dat daar een pelgrimsgîte was en dat de sleutel gehaald moest worden bij de boekhandel. Daar kreeg ik ook weer een mooie stempel.
Ik moest 10,- betalen en kreeg de code van het cijferslot van de gîte.
Ik was de enige.
Lekker gedouched en daarna het stadje bekeken en er pizza gegeten.
Helaas geen internet en mooi op tijd naar bed.

  • 17 Mei 2015 - 22:02

    Jack :

    Hoi Alice, fijn dat je er lol in hebt.

  • 18 Mei 2015 - 20:02

    Maaike:

    Ha lieve mam,
    Wat doe je het toch goed!!
    Hoop dat je vanavond makkelijker een plek vind.
    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 17729

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: