la Souterraine - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu la Souterraine - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

la Souterraine

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

15 Mei 2015 | Frankrijk, La Souterraine

Vandaag dus een rustdag.
Wat ik geleerd heb is dat ik me niks aan moet trekken van het weerbericht. Het was prachtig fietsweer vandaag, maar ook lekker om even pauze te houden.
Ik heb lekker gewandeld, foto's genomen, gelezen in een dwarsligger van Betty en Jos en cappuccino gedronken.
Helaas was de crypte in mei nog niet open.
Wel heb ik de Porte St.Jean beklommen. Daarvoor moest ik naar het cafe op de hoek, waar ik twee joekels van sleutels kreeg. (zie foto)
Daarna de oude stenen stappen op, erg leuk maar ook een klein beetje eng. Klein beetje hoor.
Bovenin zat zelfs een nest met duifjes die net uit het ei waren! (zie foto)

Terug in Maison Numero Neuf, trof ik daar twee Nederlandse pelgrims, een Canadeese en later een Fransman. Ze hadden elkaar onderweg al vaker ontmoet en ze maken een hoop plezier. Ik geniet mee.

De Canadees blijkt bij mij op de kamer te slapen. Een zeer bescheiden, aardige man van rond de 70, schat ik.

Straks weer lekker eten en 'op tied noar bedde.'

• 17 Mei 2015 - 20:56

Marijke:

Ha Alice zo leuk om je te volgen op je pad. Wat een mooie reis. Ik geniet mee. Heb het fijn. Liefs