La Châtre - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu La Châtre - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

La Châtre

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

14 Mei 2015 | Frankrijk, La Châtre

Heerlijk geslapen en bovenverwachting was het vanochtend mooi weer, dus de fietskleding weer aan en lekker op pad..
Ik werd uitgezwaaid door Liesbeth + Aafke uit Nijmegen(wandelpelgrims)

De temperatuur is gezakt en ik moest mijn fleecevest aan. Het is perfect fietsweer, gisteren was het broeierig.

Ik geniet van het spel van de roofvogels en hoe ze zweven op de thermiek. Het koolzaad heeft plaatsgemaakt voor fluitekruid, prachtig zo in de bermen en ik zie velden vol met klaprozen, één van mijn lievelingsbloemen, zó mooi!

Ik luister allang niet meer naar de muziek op mijn smartfone. De vogels zingen voor mij.....:)

Ik had net mijn lunch lekker in het zonnetje genuttigd en was tien minuutjes aan het fietsen, toen het flink begon te waaien en al snel begon het te regenen. Ik kon nog net schuilen in een groot voorportaal van een leegstaande boerderij en het ging goed te keer. Ik zat gelukkig droog!
Na een half uur werd het motregen en ik heb mijn regenpak aangetrokken en ben weer verder gegaan. Het leuke is dat de vogels gewoon blijven zingen en de koeien blijven grazen.

Opeens fietste ik tussen de rotsen, met aan de andere kant een groot meer. Schitterend en ik heb een poos staan kijken en natuurlijk weer foto's gemaakt. Echt goed dat ik alleen fiets.

Ook een mooie ruïne gezien en weer een kasteel.

Nu ben ik in La Souteraine. Een erg mooi onderkomen voor een pelgrim.
Dankzij een tip van verschillende mensen die ook de camino gefietst hebben. Anna, Betty en Jos: dank jullie wel !
Erg aardig Engels echtpaar en heel smaakvol ingericht en een verrukkelijke maaltijd!
Morgen het stadje bekijken, de crypte en natuurlijk een stempel halen!

• 14 Mei 2015 - 22:12

Anja Van Dijken:

Leuk hè dat huis in La Souterraine.
    en goed dat je het alleen ook weer goed hebt.
    nog een paar dagen en dan ga ik die pas op....
    Gr Anja