12 mei en 13 mei, Bouzais, onder St. Amand - Reisverslag uit Bouzais, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu 12 mei en 13 mei, Bouzais, onder St. Amand - Reisverslag uit Bouzais, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

12 mei en 13 mei, Bouzais, onder St. Amand

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

13 Mei 2015 | Frankrijk, Bouzais

Gisterochtend nog een poos rondgekeken bij het klooster St. Gildard en natuurlijk ook even gekeken bij het opgebaarde lichaam van Bernadette.
Ik was toch onder de indruk van dit geheel en de groepen mensen die hier naartoe komen op bedevaart en een (buiten)mis willen meemaken.
Ik vond het heel bijzonder om de stilte te ervaren, terwijl dit klooster in zo'n grote stad ligt. Waarschijnlijk komt dat door de dikke muren die er omheen liggen.
Pas tegen 11.30 uur weer gaan fietsen.

Ik kijk mijn ogen uit. Het eerste stuk gaat weer over het Jaagpad, zo schitterend langs het water.
Daar kwam ik een andere pelgrim achterop die wandelde met zijn hond.
We hebben een poosje gepraat. Hij was rond de 25 en heet Charles, zijn hond is een Duitse herderpup van 7 maanden (Torque) en die ging lekker in de schaduw liggen en kreeg koel water van zijn baasje.
Nog even een foto gemaakt van dit leuke stel en toen weer verder.

Ik fiets van het ene dorpje in het andere. De één bijna uitgestorven, de ander met goed onderhouden huizen en boerderijen.
In de weilanden veel mooie limousin-koeien met kalfjes, heel tevreden en nieuwsgierig kijkend naar naar mij.
Onverwacht zie ik de mooiste oude bruggetjes, sluisjes, watertorens, soms kasteeltjes en zo maar een prachtige waterpartij, waar ik lekker even mijn benen in laat afkoelen.

Ik heb nog even rondgekeken in een schilderachtig dorp, Apremont, maar daar voelde ik me behoorlijk bekeken en ben weer snel verder gegaan.
Het kaartlezen gaat steeds beter, hoewel ik nog wel regelmatig de kaart draai, zoals veel vrouwen doen.... :)
Ik betrap me erop dat ik in mezelf Frans praat. Het klopt natuurlijk van geen kant, want mijn Frans is heel beperkt. Ik moet er zelf wel een beetje om lachen.

De mensen zijn allemaal even vriendelijk en zwaaien en roepen vaak: bon route!

Het klimmen gaat heel veel beter dan een week geleden.

Gisteravond om 19.00 uur aangekomen bij een pelgrimsgîte onder St.Amand, Bonzais. Daar werd ik hartelijk ontvangen door de hospitalies Anne en Christian en twee andere pelgrims.

Wat een gezelligheid. Opfrissen en aan de wijn en al gauw werd het eten geserveerd, buiten aan een grote tafel. Een hoop plezier met grappen, die ik lang niet altijd volg, maar lachen doen we volop. Ik mocht ook mee met één van de andere pelgrims, maar ik ga toch liever fietsen....:)
Wat kan Christian koken en wat heeft-een humor.
De wijn vloeide rijkelijk en tegen 22.30 rolden we in bed.

  • 13 Mei 2015 - 17:57

    Saskia:

    Hoi Alice,

    Wat ga je hard naar het zuiden.
    Je bent al verder dan dat ik gekomen ben.
    Bijzondere plekken L'esprit du Chemin en het klooster in Nevers.
    Leuk om te lezen dat je daar ook bent geweest.

    Geniet lekker verder van de o zo mooie natuur en mensen die je tegen komt.

    Groetjes, Saskia

  • 13 Mei 2015 - 18:10

    Alice Kouwen:

    Hey Saskia,
    Ja, ik geniet mateloos en besef dat ik erg bof met het weer.
    Helaas gaat het weer morgen omslaan en zal de tempetratuur met tien graden dalen er er komt veel regen.
    Dat hoort er ook bij.
    Ik ben nu in een prebyter en blijf misschien een dag langer!

  • 13 Mei 2015 - 20:32

    Anja Van Dijken:

    hoi Alice. net even je blog bij gelezen.
    Je gaat goed hè. Dat klimmen valt best mee. nou ja meestal.kom jij nog veel Nederlanders tegen? ik amper. en zeker geen fietsers.
    Had er vandaag gewoon last van. Jij praat in het Frans tegen jezelf ik in het Engels.en soms Fran. Gisteren waren er veel Duitsers. Dan krijg ik de knop in mijn hoofd niet meer om met schakelen in al die talen. Stamel ik wat in het Duits...
    ik hoop echt dat er in Spanje wat meer landgenoten zijn. even je eigen taal spreken kan heerlijk zijn.
    Geniet van je rustdag. benieuwd tot hoe ver je komt. Dit laatste stuk is weer goed te fietsen.

    ggr Anja

  • 14 Mei 2015 - 10:28

    Erica:

    Hoiiii Alice, ik volg je sinds ik van Emmy (pas net hoor) hoorde dat dat kan op deze manier. Ik heb grote bewondering voor je, dat je dit doet!
    Mooie ervaringen!!! En leuk om mee te kunnen genieten, dankjewel!
    Veel sterkte met het fietsen..........

    liefs
    Erica

  • 14 Mei 2015 - 11:24

    Jan Epema:


    Hoi, hoi. Alice,

    een hartelijke groet op Hemelvaartsdag vanuit het zeer aardse Westenholte.....waar het aanmerkelijk vlakker is dan in La France...
    Ik bewonder je moed en lees met plezier je wederwaardigheden.
    Je beleefd veel op zo'n reis en ziet ook veel meer dan in een gemotoriseerde vierwieler, zoals Lianne en ik nu ook ervaren op onze elektrische velo's. wat een luxe...

    Geniet, geniet, van alles. Je komt misschien als een ander mend terug.

    Warme groet,
    Jan

  • 14 Mei 2015 - 16:26

    Sarah:

    Hee Alice,

    Ik heb je blog via Sensoor gekregen! Top! Leuk om te lezen zeg. Je schrijft heel mooi beeldend zodat ik me ook in die schilderachtige dorpjes en prachtige natuur waan.. Ga zo door en geniet van alles!

    Liefs, Sarah

  • 14 Mei 2015 - 21:58

    Alice Kouwen:

    Dank jullie wel lieve schatten voor jullie hartverwarmende reacties!!!
    Super leuk en lief!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bouzais

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 17710

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: