Rocamadour en Carlucet - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Rocamadour en Carlucet - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Rocamadour en Carlucet

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

21 Mei 2015 | Frankrijk, Rocamadour

Met frisse moed ben ik vertrokken uit Louchapt, na een gezellig ontbijt en gesprek met Helène en zoon Pierre. Pierre vertelde dat hij ook geïnteresseerd is in masseren.
Het was heerlijk zonnig en ik genoot weer van alles om me heen, zadat ik een bordje miste en zodoende perongeluk langs de Grottes de Lacave kwam.
Wat een belevenis om daar te fietsen, tussen de rotsen en diepe afgronden en dan opeens na een super zware klim .....ben je boven, en heb je het gevoel of je 'on the top of the world' bent.
Ademloos heb ik staan kijken.

Dan zie je Rocamadour liggen, als het ware tegen de rotsen geplakt en volgt er een spannende slingerende afdaling en dan zeil je zo onder de poort door, het stadje in.
Wat is daar veel te zien.
Het begon te regenen en ik ben op tijd een restaurant in gedoken en heb daar lekker gegeten.

Daar ben ik voor de tweede keer een Engels echtpaar tegengekomen.
Bij het Toeristisch Bureau heb ik mijn overnachting geregeld, via een tip van Anna en de oude dame waar ik ging overnachten matste me met de prijs. Wat aardig. I.p.v. 45,- mocht ik 20,- betalen!

Daarna de drukte ontvlucht en weer lekker op de fiets.
Het was toch weer flink klimmen, maar de benen doen het prima.
Ook zoeken, want volgens Anna zou er een bordje staan op een plek waar je het niet zou verwachten.
Ik vind dat speuren leuk.....:)
En ja hoor, gevonden en dan rij je zo maar een statige laan in, rechtop een landhuis af. Links daarvan oude stallen en weer een lieve oude hond.
Na even roepen kwam de oude dame, aan haar kleding te zien zou ze zo maar van adel kunnen ziun. Wat een schat.
Ze liet me het huis zien waar ik mocht overnachten en vroeg of ik het heel netjes wilde achterlaten, omdat er de volgende dag andere mensen zouden komen.
Komt voor elkaar, zei ik.
Later kwam er nog een stel uit Breda, Gonnie en Ad, die ik de tip van dit onderkomen had gegeven.
Dat was gezellig.
De oude dame kwam nog drie eieren brengen, kaas en brood.
We hebben meteen met haar afgerekend.

's Avonds nog gezellig een wijntje gedronken en toen naar bed.

  • 21 Mei 2015 - 13:42

    Anneke En Henk:

    Hoi Alice,

    Je bent al een heel eind op weg naar Santiago. En ja wat is dat genieten he. Wij hebben trouwens de andere route gereden, de St. Jacobsroute die langs/door Antwerpen, Parijs en Tours gaat. Jij rijdt langs oude wegen. Wel leuk dat we nu van allerlei plaatsjes horen waar wij in heel veel Franse vakanties ook geweest zijn. Ik weet niet hoe lang je nog hebt, maar als je in Puy en Velay komt zul je ook je ogen uitkijken. Je voelt je daar gewoon in de middeleeuwen.
    Wij vertrekken over een weer ook weer op de fiets en gaan het 1e deel van de fietstocht naar Rome fietsen tot aan Basel en daarna door naar het meer van Geneve.

  • 21 Mei 2015 - 18:09

    Mien Keulen :

    Hoi!!!dag Alice !
    Voor het eerst lees ik jou reis verslag alleen nog maar van vandaag , Ik ga straks jou foto,s bekijken en de rest lezen ik ben benieuwd , Wat ik nu gelezen heb, is zooo leuk !!. Ik zie het levendig voor me . Geweldig , Tot later !!!veel liefs en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rocamadour

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 17729

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: