Vézelay en L'Esprit du Chemin - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Vézelay en L'Esprit du Chemin - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Vézelay en L'Esprit du Chemin

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

10 Mei 2015 | Frankrijk, Vézelay

Wat een nacht.....wat heb ik het koud gehad!!!
Er lag een matras en een kussen, splinternieuw allemaal, maar geen deken.
Ik had alleen mijn lakenzak en heb al mijn kleren aangetrokken, maar kon niet warm worden.
Ik was blij dat het ochtend was en dat ik naar buiten kon.
Peter had goed en warm geslapen......tja, verschil moet er zijn....:)

Vanochtend het Jaagpad gefietst langs Canal du Nivernais.
Werkelijk schitterend!

Daarna kwamen we duidelijk in een ander landschap, ruiger en heuvelachtiger. Ik kijk mijn ogen uit.
Het is een prachtige zonnige dag en ik fiets in t-shirt en korte broek.
Weer af en toe stevige klimmen, maar ik leer van Peter heel rustig te fietsen, met maximaal 9-10 km.per uur de berg op en dat is te doen.

Opeens verschijnt Vézelay in de verte. Wat is dat prachtig, zo bovenop een berg!!!
Eenmaal in de stad zelf is het indrukwekkend, de prachtige oude huizen, kleine straatjes, winkels, veel toeristen en dan de enorme kathedraal
Ste. Madeleine.
We hebben twee stempels bemachtigd, koffie gedronken in een bijzonder kloosterachtige gelegenheid (Cabalus) en gepicknickt in de kloostertuin.
Daarna nog een klein stukje samen gefietst, ergens wat gedronken en toen afscheid genomen.
Peter gaat naar vrienden, die in de buurt op vakantie zijn en ik heb een tip gekregen over een leuke herberg waar ik naar toe wil.

Nu ben ik in een pelgrimsherberg in L'Esprit du Chemin, 25 km. Onder Vézelay.
Wat een klim zeg, dat laatste stukje
Wat een heerlijke plek en een fantastische ontvangst met groene mint-limonade.
De eerste 1000 km. zitten erop!

We hebben met 11 man geweldig lekker buiten gegeten.
Wat kan Hubertha koken!

Ik zit helemaal vol van alle indrukken en ik weet niet of ik elke dag ga schrijven in mijn blog.
Nu de foto's nog en dan rol ik mijn bed in.
Veel liefs voor jullie allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vézelay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 17721

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: