Roncenay - Reisverslag uit Roncenay, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Roncenay - Reisverslag uit Roncenay, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Roncenay

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

08 Mei 2015 | Frankrijk, Roncenay

Ik heb heerlijk geslapen en als ik beneden kom is Peter al bezig met het afbreken van zijn tent.
Ik verwarm mijn havermout en even later zitten we gezellig op het stoepje te ontbijten.
We besluiten om samen te fietsen.

De rondborstige eigenaresse van de manege hebben we gisteravond al even gezien en zij is al flink in de weer in de stallen en ze is bepaald niet rustig.
Ze praat niet, maar schreeuwt continue.
Even later horen we enorm veel geschreeuw achter de stallen en het klinkt alsof er iemand heel boos is of in gevaar..... Ik ga toch maar even kijken en dan blijkt dat de eigenaresse met een paard in de buitenbak bezig is. Het paard moet gewoon rondjes lopen en dit is blijkbaar haar manier om het dier te benaderen.
Peter en ik kijken elkaar stomverbaasd aan, het voelt niet goed, maar we besluiten om ons er maar niet mee te bemoeien.

Bij het afrekenen moet Peter 8,- betalen en ik 30,-
Wat een verschil zeg.....:(

Vandaag is het een heerlijke dag, met heel weinig wind en prettig gezelschap.
Het is toch erg leuk om eens samen met iemand anders te fietsen, hoewel Peter wel een hoger tempo heeft dan ik.
Het is een prachtige route en we genieten allebei, hoewel ik veel meer om me heen kijk dan Peter.
Regelmatig zeg ik: oh...kijk eens....wat mooi!

Gelukkig vindt hij het helemaal niet erg om af en toe wat in te houden voor mij. en te stoppen, omdat ik foto's wil maken.
Toch maak ik veel minder foto's, omdat ik het wat gênant vindt om steeds te vragen of hij wil stoppen.

Vandaag herdenken de Fransen het einde van de oorlog en bijna alles was dicht.
De enige boulangerie die open was, lag nota bene tegenover een plein, waar allerlei militairen in vol ornaat arriveerden en wij zodoende, volledig onverwacht, getuige waren van een bijzondere ceremonie.

Nu overnachten we bij een jeugdherberg in Roncenay, vlak onder Troyes.
Erg leuke plek.
Terwijl Peter zijn tent opzette, bereidde ik het eten.
Het kamperen heeft toch echt wel wat.

Nu lig ik alleen op een 6-persoons kamer, terwijl beneden een feestje wordt gehouden.
Gelukkig heb ik oordopjes bij me...:)

Dat was het weer voor vandaag.

Dank jullie wel voor alle leuke reacties!!!

  • 09 Mei 2015 - 08:57

    Mariël :

    Hoi Alice,

    Fijn dat er zo af en toe iemand een stukje met je meegaat op de weg die je gaat.
    Hopelijk voor jou een dagje met weinig tegenwind.

    Lieve groet

  • 09 Mei 2015 - 09:01

    Anja Van Dijken:

    Misschien kan Peter wat harder fietsen en een stukje met mij mee fietsen.... Nee hoor ik vind alleen fietsen het heerlijkst. Maar avond gezelschap is wel gezellig.
    geniet ervan.
    Gr Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Roncenay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 17720

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: