Een dag om snel te vergeten - Reisverslag uit Orval, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Een dag om snel te vergeten - Reisverslag uit Orval, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Een dag om snel te vergeten

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

03 Mei 2015 | Frankrijk, Orval

Heerlijk geslapen en met motregen vertrokken. Later werd het echt flinke regen en het ging steeds harder regenen en echt de godganse dag. Wat is dat heftig.
Het vergalde wel een behoorlijk mijn dag.
Ook veel gelopen, want dit zijn toch nog de Ardennen.

Onderweg stopte er nog een auto met jongelui, die vroegen of ze iets voor mij konden doen.
Wat lief!!!

Door en doornat aangekomen in klein dorpje vlakbij de Abdij van Orval.
Bij de Abdij een stempel gehaald en ik zag daar Hans weer, die ik in Bastogne tegen was gekomen. Ook hij was helemaal doorweekt.
Om 15.00 uur kwam ik aan bij een B&B die eigenlijk pas opengaan om 17.00 uur, maar hij zag hoe nat ik was en ik mocht naar binnen.
Mijn kamer was wel wel klaar, alleen moest hij daar nog stofzuigen.
Het maakte mij niet uit. Als ik maar kon douchen en opwarmen!
Routeboekje nat... Betty en Jos: jullie krijgen een nieuwe van me hoor!
Elke bladzijde heb ik voorzien van een dubbele laag wc-papier. Nu maar hopen dat het boekje morgenochtend weer droog is!
Een paar foto's van mijn natte spullen.

Na een heerlijke douche heb ik mijn kleding boven de verwarming gehangen en mijn schoenen droog geföhnd.
Om 19.30 uur stond het eten klaar. Wat smaakte dat heerlijk!

Helaas is er geen internet en de mensen van het B&B wilden niet even een berichtje sturen naar Esther, die mijn contactpersoon is voor het thuisfront.
Echt vervelend.
Er was nog een andere gast, ook een pelgrim (wandelaar) en die had i.p.v. een rugzak, een karretje gemaakt, wat hij zowel kon trekken als duwen als een kruiwagen. Heel slim gemaakt!

  • 04 Mei 2015 - 13:32

    Dinand:

    een dag om snel te vergeten.... gisteren regen, vandaag zonneschijn... het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen ;) Een pelgrim wordt gedragen, ze zullen lopen (lees fietsen) maar niet moe worden, verder gaan maar niet uitgeput raken Jes 40:31 vriendelijke groet Dinand

  • 04 Mei 2015 - 18:21

    René:

    Tja, een reis kent niet alleen maar hoogtepunten. Maar dit dieptepunt heb je doorstaan en achter de rug. Het zal je sterker maken voor een andere keer. Hopelijk heb je vanavond een droog en warm plekje om te overnachten ! Hug van René

  • 04 Mei 2015 - 22:06

    Anja Van Dijken:

    Lees nu net je verslag. wat een drama soms hè.
    Probeer in de kleine verzetjes te fietsen. voor op kleinste tandwiel en achter in het midden. dan heb je nog wat over en kan je toch blijven fietsen.
    Zoals je uit mijn app zal lezen .... boekje 2 klimt alleen maar.
    Laat je niet kisten hoor.
    Gr Anja

  • 05 Mei 2015 - 13:54

    Jack:

    Bijna in Frankrijk!

  • 05 Mei 2015 - 21:54

    Marijke Smid:

    Wat jammer dat rotweer. Heel veel succes en hopelijk mooi weer
    groet Marijke

  • 06 Mei 2015 - 22:19

    Henk En Anneke:

    Dat is niet prettig zoveel regen. Je treft het niet tot nu toe. Maar moed houden het is zo'n mooie tocht en je bent nu bijna in Frankrijk. Langzaam aan gaat het klimmen nu wel beginnen. Nog niet echt heel steil maar toch. Maar ook de conditie gaat met de dag omhoog is onze ervaring. Succes verder en we hopen op beter weer voor je. Bon Camino maar weer.
    Gr. Henk en Anneke

  • 07 Mei 2015 - 07:53

    Maaike:

    Ha mam,
    Wat vervelend!
    Maar hopelijk is de ellende nu voorbij?!
    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Orval

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 17724

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: