camping in Troisvierges - Reisverslag uit Troisvierges, Luxemburg van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu camping in Troisvierges - Reisverslag uit Troisvierges, Luxemburg van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

camping in Troisvierges

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

01 Mei 2015 | Luxemburg, Troisvierges

Vanochtend om 8.30 vertrokken uit Monschau.
Weer enorm genoten van het fietsen door het bos en langs het water.
Ik heb nog een vos gezien en later een grazende ree.
En wat een vogels!!!
Het was fris, maar heerlijk om te fietsen en een waterig zonnetje heeft de hele dag geprobeerd door te komen, maar...helaas tevergeefs....

Halverwege kreeg ik trek in eten en ik wist zeker dat ik een grote zak noten had meegenomen en gedroogde abrikozen.
De tassen heb ik helemaal uitgepakt, maar....nergens waren ze te vinden.
Toen wist ik het: ze zijn gejat in het hostel in Aken....Shit en ik weet ook door wie.... Niks aan te doen.

Toen ergens een bord aspergesoep gegeten, heerlijk!
Wel een chique tent en ik vind het een uitdaging om daar te zitten, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, beetje bezweet, met idioot plat haar (door de fietshelm) (ik hoor een aantal mensen nu lachen....) geen lippenstift en dat je van top tot teen bekeken wordt door iedereen.

Nu dan in Troisvierges op een camping. Het Belgische echtpaar heeft de camping nog maar net overgenomen. Het kampeergedeelte is prima voor elkaar, maar de slaapverblijven zijn nog niet klaar.
De man heeft gebeld naar een klooster vlakbij, maar daar zitten alleen paters en.....die mogen geen vrouwen ontvangen....niet te geloven!
Toch hebben ze ergens een matras vandaan gehaald en een deken en nu kan ik hier toch slapen. Wat een schatten!

Net heb ik een pizza gegeten met een aardige Française, die hier een huisje heeft, een appartement in Parijs en een huisje in Lapland, waar ik uitgenodigd ben.
We mochten in de receptie onze pizza eten en Mariefrance haalde een fles wijn uit haar huisje en het eigenaarsechtpaar kwam ook nog even meegenieten van de wijn.
Wat een leuke avond en weer zo'n leuke ontmoeting!

Dag allemaal. Trusten voor straks!


  • 01 Mei 2015 - 21:53

    René:

    Mooi dat je weer een heerlijke dag hebt beleefd.
    Vervelend dat ze je eten stelen, helemaal als je trek hebt en je verheugt op een eigen hapje.
    Maar van alles leer je weer......
    Geniet van een welverdiende nachtrust op je eenvoudige plekje !
    Greetz van René

  • 01 Mei 2015 - 22:11

    Mariël :

    Mooi zulke reisverhalen. Je mag prachtige Momenten meemaken die je meeneemt als monument in je hart

  • 01 Mei 2015 - 22:12

    Dinand:

    Hallo Alice,

    Wat een mooie fietstocht... voel je je al een beetje een pelgrim? ... ligt troisvierges op t eind van de vennbahn en is dit een mooie fietsroute? have a good snurk voor vannacht en.. veel mooie fiets km. vriendelijke groet, Dinand (Sensoor Borne)

  • 01 Mei 2015 - 23:11

    Jack:

    Respect Alice, dat had ik al voor je maar dat denk ik nu ook elke keer. Mooie verslagen ook. Je gaat wel enorm hard zo het eerste stuk. Mooie reis gewenst verder!

  • 02 Mei 2015 - 07:45

    Alice Kouwen:

    Jongens, wat vind ik het leuk om jullie reacties te lezen.
    Dank jullie wel!

    En ja Dinant, ik begin me nu een beetje pelgrim te voelen.
    Heb het koud gehad vannacht en in alle kleren die ik bij me heb, geslapen....:)

    Inderdaad ben ik nu aan het eind van de Vennbahn en straks pak ik de routeboekhes van Clemens Sweerman.
    Daarom zou het voor de mensen van deze camping zo fijn zijn, als ze wat bekender worden.
    Veel pelgrims uit het noorden doen het op deze manier.

    Het is weer mooi weer, de vogels zingen.
    Ik voel me een gelukskind!

  • 02 Mei 2015 - 07:46

    Alice Kouwen:

    Dinand...met een d op het eind....sorry....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Luxemburg, Troisvierges

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 17727

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: