Liny-devant-Dun - Reisverslag uit Liny-devant-Dun, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Liny-devant-Dun - Reisverslag uit Liny-devant-Dun, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Liny-devant-Dun

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

04 Mei 2015 | Frankrijk, Liny-devant-Dun

Ik heb heerlijk geslapen en erg goed ontbeten.
De kleren zijn allemaal droog!

Helemaal klaar voor het vertrek wilde ik even betalen.
Jemig....dat viel tegen: ik moest 80,- betalen, terwijl er op hun site stond dat het 32,- was p.p. Tja.....de kleine lettertjes vertelden dat een kamer 65,- kost.
Of je nu met z'n tweeën bent of alleen, balen hoor.
Ik moet hier nog aan wennen, dat zal nog wel eens vaker voorkomen.

Het is een prachtige dag en ik heb er weer zin in!!!
Even staan kijken met de man en zijn vernuftige wagentje op drie wielen, wat foto's gemaakt en toen lekker op pad.

Wat geniet ik van de prachtige uitzichten, maar mijn benen willen niet.
Regelmatig moet ik afstappen om de berg op te lopen. Dit valt me flink tegen van mezelf....:(

Soms kloppen de routeboekjes niet en dan fiets ik verkeerd, dit maakt mij wel wat onzeker.
Voor de zekerheid vraag ik af en toe de weg en dan ben ik weer gerust.
Met muziek in mijn oor suis ik soms met 40 km. per uur de berg af, maar ik moet er ook weer tegenop en dat is minder fijn.

Na een uurtje kom ik in Avioth, de kathedraal zag ik al van veraf liggen. Schitterend hoe majestueus de Notre-Dame-d'Avioth daar staat.
Er tegenover is het info-bureau en daar blijkt een super-aardig meisje te werken en ik mag van het internet gebruik maken.
Ook krijg ik koffie en we praten wat, heel gezellig.
Daar kan ik even Esther een What's-App sturen.
Wat is ze blij iets van me te horen!
Ze was erg ongerust en had de politie al gebeld.
Ik heb gezegd dat ik echt niet in 7 sloten tegelijk loop en geen bericht = goed bericht!
Meteen ook even wat foto's geplaatst op Facebook.

Het meisje heeft even gebeld voor mij naar Liny-devant-Dun om een slaapplaats te regelen. Lief van haar.
Bij het afscheid vraag ik of ik haar een knuffel mag geven als dank en dat vind ze erg leuk.

Na een beetje zoeken vind ik het B&B. Het is heel eenvoudig, maar prima.
Weer geen internet, jammer.
De oude dame ontvangt mij met een glas fris en een schaal vol koekjes.
Ze spreekt geen woord Engels en ik maar weinig Frans, dus het gesprek verloopt niet vlotjes, sneu, want ze vraagt van alles en ik snap er niet veel van.

Na het douchen en kleren wassen ben ik naar de supermarkt gefietst en op mijn kamer heb ik genoten van mijn salade.
Tegen 20.00 uur heb ik de Ruta, die ik van Paul had gekregen, ingenomen voor mijn overbelastte benen en om 21.00 uur ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Liny-devant-Dun

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 17703

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: