Lectoure - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Lectoure - Reisverslag uit Lectoure, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Lectoure

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

23 Mei 2015 | Frankrijk, Lectoure

Een onrustige nacht gehad en dat kwam omdat de kamergenoten allemaal al op één oor lagen, toen ik gisteravond om 22.00 uur terugkwam. Het was best koud en de deur maakte zo'n herrie, dat ik geen deken durfde te halen, laat staan naar de w.c. gaan.
Samen met Damla ben ik vertrokken richting Lectoure, maar Damla heeft geen fietservaring en het gaat langzaam en zij heeft het zwaar.
Ze is zelf ook zwaar en ze heeft te veel bagage.

Intussen zie ik op mijn horloge dat het 10.30 uur is en ik realiseer me dat een heleboel bekenden nu in de Hoofdhof zitten, voor de afscheidsdienst van Ineke en dat 'mijn' koor ook een paar liederen gaat zingen.
In gedachten ben ik bij hen.

Na een eetpauze zegt Damla dat ik mijn eigen tempo moet houden en gewoon moet gaan.
Zo gezegd, zo gedaan en om 14.15 uur was ik in het presbytère in Lectoure. Eigenlijk was ik te vroeg, maar een oudere man deed open en ik mocht mijn spullen neerzetten, maar moest na 15.00 uur terugkomen.
Het ziet er veel beter uit dan de presbytère in Châtre en groter.
Ik kan hier zelfs eten! Gezellig!

Ik ben het stadje ingelopen en het ziet er heel gezellig uit. Het toeristisch bureau ging net open en ik heb weer een mooie stempel en gelukkig is het morgenochtend ook open.
Ik heb daarna een cafeetje opgezocht waar wifi was en daar heb ik begin gemaakt met zoeken op BlaBlaCar, me aangemeld en nu maar afwachten hoe het verder gaat met internet.

Het is pinksterweekeind en veel is dicht, het wordt dus best spannend.

Dat was het weer voor nu.
Dag allemaal!

• 23 Mei 2015 - 17:38

Douwe:

Dag Alice,

Ik volg al een tijdje je reisverslagen. Ze geven een mooi beeld van je belevenissen.
    Vandaag bij de uitvaart van Ineke gezongen. Ik vond het een mooie, indringende dienst.

Goede dagen gewenst de komende week.

Hartelijke groet,
    Douwe