Cahors - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Cahors - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Cahors

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

21 Mei 2015 | Frankrijk, Cahors

Allereerst wil ik de mensen bedanken die me zo trouw volgen en een reactie plaatsen. Het doet me echt goed en misschien wel meer dan jullie denken..... :)

Ik besef dat dit mijn laatste week is en dat voelt wat onwerkelijk.
Nu ben ik alleen maar bezig met vandaag, zorgen dat ik te eten heb en zorgen voor een slaapplaats.

Intussen fiets ik richting Cahor en het gaat lekker.
Links mega rotsen en rechts beneden me het stromende water van de Lot. Ik vind het een heerlijk geluid.

Terwijl ik ben gestopt om foto's te maken, komt er een meisje aan op de fiets. Ze stapt af en we maken een praatje, maken foto's van elkaar en fietsen een stuk samen op.
Ik wil graag naar het Toeristisch Bureau om miin slaapplaats bij Jacky te regelen, maar die blijkt dicht te zijn.

We besluiten wat te gaan drinken in Vers, maar lunchen werd me daar te duur. We gaan op zoek naar een boulangerie, maar de boel is al gesloten.
Dan spreekt een jongen ons aan en vraagt of hij iets voor ons kan doen.
Eva spreekt perfect Frans en zegt dat we op zoek waren naar een winkel om eten te kopen.
Alles is dicht, zegt de jongen, maar wacht even, ik haal wat voor jullie.
Even later komt hij met brood, paté, vier kiwi's en twee appels aanzetten.
Ongelofelijk. We hebben daar op een pleintje gegeten en met hem (Florian) gepraat. Een poosje later moest hij weer weg.
Weer even later kwam er een man een praatje maken en dat bleek de burgemeester te zijn!
Weer even later kwam er weer iemand, dat bleek een wethouder te zijn.
Je maakt soms wat mee, zo maar op zo'n dorpspleintje.

Eva blijkt de hele wereld rond te reizen en heeft op haar 27ste al heel wat ervaring. Ze geeft me nog een paar tips, o.a. voor carpoolen voor de terugreis naar Nederland.
Wat een leuke meid en wat een leuk contact is dit!
We nemen afscheid en we vervolgen ieder onze eigen weg.

In Cahor ben ik meteen naar het Toeristisch Bureau gegaan en daar bleek dat de gîte van Jacky vol zat. Zó jammer.
Gelukkig is nog ergens anders een plek en daar blijkt het goed toeven te zijn. We zijn met 12 pelgrims en hebben een bere-lekkere en gezellige maaltijd gehad.

Ik ben blij met weer een fijne dag!

  • 21 Mei 2015 - 20:21

    Erica:

    lieve Alice,

    Ja geniet er nog maar van, dat laatste weekje!!! Je zal wel sterke beenspieren hebben gekregen!
    En wat een heerlijk land toch he, dat Frankrijk. Je bent de mooi weer grens gepasseerd, dus vanaf nu alleen nog maar zon!

    lieve groeten
    Erica

  • 21 Mei 2015 - 21:49

    Anna:


  • 22 Mei 2015 - 09:16

    Mariël :

    Lieve Alice,

    Wat een heerlijke verhalen en foto's.
    Pracht ontmoetingen. Ook ontmoetingen in jezelf.
    Geniet nog van al wat jou toevalt.

    Liefs Mariël

  • 22 Mei 2015 - 10:40

    Maaike :

    Ha mam,
    Wat een mooie verhalen weer en wat bijzonder al die contacten.
    Genieten van de laatste week en weet dat we met je meereizen. Xx

  • 22 Mei 2015 - 12:13

    Eric Van Buijsen:

    Lieve Alice!
    Wat een mooie ontmoetingen! Wat heb jij straks een schat aan mooie herinneringen!
    Wat mooi dat we door je verslagen mogen delen in deze juweeltjes.
    Wat doet zo'n tocht veel met een mens. Je hebt jezelf beter leren kennen en je hebt een eindje mogen oplopen (opfietsen) met andere prachtige mensen.

    We zijn heel erg benieuwd naar je verhalen!

    Lieve groet,
    Graddy en Eric

  • 22 Mei 2015 - 14:59

    Harry :

    Zie nu pas je verslagen en ben zeker van dat we een pelgrim rijker zijn. Je hebt de smaak te pakken. Geniet er nog even van. En zeker is.........en wordt vervolgd.

  • 22 Mei 2015 - 21:07

    Anja Van Dijken:

    Geniet nog even van de laatste ogenblikken.
    Benieuwd hoe je terug reist. laat het nog even weten.
    Gr Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cahors

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 17695

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: