Louchapt, vlakbij Martel - Reisverslag uit Louchapt, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Louchapt, vlakbij Martel - Reisverslag uit Louchapt, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Louchapt, vlakbij Martel

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

18 Mei 2015 | Frankrijk, Louchapt

Heerlijk geslapen, maar moest 59,- betalen, Shit. Niet over zeuren.
Vanochtend eerst Donzenac nog bekeken en foto's gemaakt.
Prachtig stadje!
Mooie tocht naar Brive, maar de benen willen niet de berg op.
Gisteren echt overbelast.
Brive is ook prachtig en daar heb ik een cappuccino gedronken en een diabolo -menthe. Klemtoon op de a (kort) en dat is me toch lekker!

Daarna verder, maar ohhhh, daar kwam me toch een klim naar en door Cosnac.....Door naar Turenne en dat was ook weer héél pittig en ik moest steeds afstappen om bij te komen.
Mijn arme benen.
Maar.....Turenne zag je al van ver liggen, bovenop een rotsheuvel en is een prachtig idyllisch stadje. Overal bloemen en rozen tegen de muren, terrasjes aan een pleintje en een prachtige 17e eeuwse kerk, die werd afgebouwd door Elisabeth van Nassau, dochter van Willem van Oranje.
Ik kon mijn stempel halen bij de dame die t.o. de kerk woont.
Ze nodigde me uit om binnen te komen. Haar Duitse herder vond het allemaal prima.
Ik mocht gaan zitten en kreeg drinken. Wat aardig allemaal.
Ze kwam met twee fotoboeken aan, zelf is ze twee keer naar Santiago gelopen.
Helaas begrijp ik weinig van wat de allemaal vertelde, best jammer. Zij spreekt geen Engels en ik geen Frans.
Ik kreeg een mooie rode stempel.

Toen ik buiten, naast de kerk, mijn brood gegeten had, kwam ze er weer aan met haar hond en ik heb even een foto van dit aardige stel gemaakt. Zij wilde perse ook een foto van mij maken.

Bij het Toeristische bureau een slaapplaats geregeld, want ik wilde niet weer net als gisteren zo lang doorfietsen.
Er zou een tipi te huur zijn voor 12,- Dat leek me gaaf!
Geregeld en ik weer op de fiets.
Maar het fietsen ging steeds beroerder en ik kon het niet vinden.
Intussen begon het asfalt te smelten en ik ook bijna.
Nog steeds bergje op - bergje af.
Uiteindelijk een auto aangehouden en de weg gevraagd. Ik zat helemaal verkeerd. Weer terug en bij een garage opnieuw gevraagd en briefje met adres en telefoonnummer laten zien.
De man wist niks van een camping..
Maar hij wilde wel even bellen. Zo gezegd zo gedaan en daarna kreeg ik de telefoon, omdat deze man geen Engels kon.
De jongen die ik aan de telefoon kreeg sprak wel Engels, maar zijn uitleg over de route was erg onduidelijk. De moed zakte me even in de schoenen en toen stelde hij voor om me te komen halen!
Wat was ik blij!
Fiets achterin de auto en nu ben ik helemaal niet op een camping en de tipi was niet klaar, maar ik heb me hier toch een mooie kamer.
Wat een romantische plek, met een zwembad en een prachtig uitzicht, bloemen, geweldige kamer en alles is zó sfeervol..... Nu mis ik wel even iemand om gezellig buiten een wijntje te drinken.

Voor de tweede keer geen warme maaltijd, maar ik heb gelukkig nog een stuk stokbrood.
Ik heb hier wel erg veel last van hooikoorts.
Terwijl ik dit schrijf, zittend in bed, kijk ik uit over het dal en mijn wasje hangt te drogen aan een oude beuk. De zon schijnt nog steeds.

Ik denk dat ik hier morgen maar een dag uit ga rusten.

  • 18 Mei 2015 - 21:18

    René:

    Hoi Alice,
    Wat maak je een mooie trip, en wat beleef je veel hoogte- en weinig dieptepunten.
    Mooi zoals je alles elke dag waarneemt en de waarde ervan inziet.
    Goed ook dat je hulp vraagt, er zijn zoveel mensen die je best willen helpen, ook al spreek je elkaars taal niet. Mijn oude oma zei altijd : "Vriendelijk gevraagd, altijd geslaagd", en dat gaat voorbij aan taalkennis.
    En goed dat je morgen een dag rust denkt te nemen, je zit ook op een goed adresje daarvoor.
    Misschien een dag "NIETS" doen, wat mediteren, lichamelijk en geestelijk even rust ?
    Doe ik het weer, je advies geven, ha ha .....
    Liefs van René

  • 18 Mei 2015 - 21:24

    Anna:

    Oh Alice wat weer een mooi verhaal, zo eerlijk en puur; morgen een rustdag vind ik erg goed bedacht-> just the way matters

  • 20 Mei 2015 - 17:42

    Anja Van Dijken:

    Ja de berg bij Coznac en Turenne......die doe ik ook liever niet over.
    Je hebt wel een beter onderkomen dan ik toen in dat Chateau.
    Nu komen er een paar makkelijke etappes. lekker bij komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Louchapt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 17701

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: