Klooster in Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu Klooster in Nevers - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

Klooster in Nevers

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

11 Mei 2015 | Frankrijk, Nevers

Vanochtend ontbeten met de andere drie pelgrims en heel rustig vertrokken.
Huberta had me even uitgelegd hoe ik een handige doorsteek kon maken om de route weer op te pakken, maar ik reed meteen al fout.
Na even vragen ging het weer goed.
Best gek om weer alleen te fietsen, maar ook oké, want nu maak ik weer veel foto's!

Inmiddels ben ik niet meer in de provincie Yonne, maar in Nivernais.
Wat geniet ik van de vogels, de geur van seringen en het ruige landschap.
Dat houdt meteen in dat de heuvels ook hoger worden, dus de klimmen ook!
Dankzij de tip van Peter gaat het klimmen prima en ik ben niet meer buiten adem als ik boven ben.
Maar het zweet gutst af en toe langs mijn lichaam hoor.
Komt ook door de zon, want die doet goed zijn best.
Zo goed, dat ik een beetje verbrand ben.

Nu ben ik in Nevers en slaap ik vannacht in het nonnenklooster.
Bijzonder om dit eens mee te maken.

Morgen wil ik nog wat rondkijken hier. Er is zó veel te zien.
En dan ga ik weer verder met boekje 2.
Veel liefs weer vanuit prachtig en zonnig Frankrijk.

  • 11 Mei 2015 - 21:46

    René:

    Hoi Alice,
    Mooi om te lezen dat je het ritme gevonden hebt, en dt het weer nu wél meewerkt.
    Ook dat je contacten hebt om eens mee te praten, maar vooral geniet van het alleen zijn in de natuur.
    Veel plezier morgen met het 'rondkijken' !
    Greetz van René

  • 13 Mei 2015 - 11:40

    Irma :

    Hallo Alice, wat een prachtige verslagen. Nu ik terug ben, eindelijk de gelegenheid genomen om je verrichtingen te volgen....Wat afzien, meid.....Petje af, hoor...
    Veel succes, en zet 'm op :-) hartelijke groet, Irma

  • 13 Mei 2015 - 17:56

    Alice:

    Dank jullie wel, fijn dat je me zo trouw volgt Rene en ik hoop dat je het fijn hebt gehad Irma!
    Dat afzien valt reuze mee hoor. Ik zit nu in een soort flow en de klimmen gaan een heel stuk beter!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nevers

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 17702

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: