De eerste 5 dagen en Monschau - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu De eerste 5 dagen en Monschau - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Alice Kouwen - WaarBenJij.nu

De eerste 5 dagen en Monschau

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

30 April 2015 | Duitsland, Monschau

Na heel wat gedoe om op deze blog te schrijven, is het zo waar gelukt, dankzij een vriendelijke dame in de bibliotheek van monschau.

Zaterdag ben ik met regen vertrokken, na nog even langs mijn moeder te zijn gefietst.
Ik heb de LF3 Hanzeroute genomen. Prachtig.
En René stond me zo waar op te wachten in Zutphen. Wat een verrassing!!! Hij is meegefietst tot Brummen.
Daar heb ik overnacht in een schattig tuinhuisje bij iemand van vrienden op de Fiets.

De volgende dag met mooi weer richting Overloon gefietst. Een dag vol hindernissen, bordjes die ik gemist heb en bijna een uur wachten bij het voetveer van Millingen, maar wel een schitterende route langs de Maas!

Helaas is mijn internetbundel op, maar dankzij Esther en René, die fungeren als back-office, heb ik uiteindelijk de route weer gevonden.
(er ontbraken regelmatig bordjes) Normaal had ik zelf op internet de route kunnen vinden.
Na 112 km. fietsen om 19.00 uur in Overloon aangekomen in een super-chique onderkomen, een yoga-docent met een prachtige praktijkruimte en een echtgenoot met 1 been.
Beide erg aardig.

De volgende dag naar Hoensbroek gefietst. Met vaak verkeerd fietsen,
zo´n 90 km. Mijn benen voelen zwaar.
Hier ook weer een machtig leuk onderkomen bij Yolande en hond Mona. Yolande en ik hebben zo´n beetje eenzelfde leven achter de rug. Bijzonder.....

Volgende dag naar Aken. Ook weer met veel omzwervingen. Daar een Hostel gevonden en mijn eerste stempel gehaald in de Dom!!!
Een beetje door de stad gezworven. Wat een drukte.

Volgende dag de Vennbahn opgezocht. Best een beetje eng om zo bepakt door die drukke stad te fietsen.
Weer een paar keer fout gefietst, ik ben daar goed in merk ik.....:)

Nu dan in Monschau, waar ik in een jeugdherberg slaap, in het slot.
Echt gaaf!!!

Vandaag een rustdag.
Het regent en de voorspellingen zijn niet best.
Toch vermaak ik me prima.

Ik hoop zo dat ik nog wat foto´s geplaatst krijg.
Op hoop van zegen......

  • 30 April 2015 - 17:07

    René:

    Hoi Alice,
    Mooi dat je erin bent geslaagd om je blog voortaan bij te kunnen houden. dat je daarbij hulp hebt gekregen is geen zwakte, dat is juist kracht ! Er zijn altijd zoveel mensen die je ergens mee willen helpen en van elk contact leer je weer iets bij. Zo heb ik al het nodige van jou geleerd (b.v. bellen via WhatsApp).
    Jammer dat het vandaag in jouw omgeving (Monschau) behoorlijk regent, hier is het inmiddels helder fris weer en dat wordt het bij jou na 18.00 uur ook, als ik Buienradar aanhoud.
    Morgen ga je dus weer een étappe verder, ik neem aan dat je de Vennbahn (die je even verlaten hebt om Monschau te bezoeken) weer opzoekt. Heb je al een idee op welke volgende plaats je uit gaat komen ?
    Weet dat ik je bewonder dat je deze tocht maakt, je zal genieten maar ook je grenzen bereiken en soms overschrijden, dat is alleen maar goed.
    Héél veel plezier verder, en ik volg je graag opo deze blog.
    Liefs van René

  • 01 Mei 2015 - 14:18

    Jan Sierink:

    Ha die Alice!
    Uiteindelijk toch een verslagje op je blog!
    Ik heb het niet echt gemist, want via Facebook ben je ook prima te volgen tot nu toe.
    Met mooie foto's! Super, dat je de 'achterban' zo laat meegenieten.
    Vandaag richting Luxemburg? Of misschien ben je er al wel.
    Een hele fijne tocht verder met hopelijk niet al te veel lekke banden of zadelpijn!
    Sensoriale groeten, Jan

  • 01 Mei 2015 - 21:08

    Anja Van Dijken:

    ha die Alice. nu zitten we samen op deze site.
    leuk om je zo te volgen.
    Gr Anja

  • 01 Mei 2015 - 22:22

    Mariël :

    Hoi Alice,

    ik kan je nu ook via dit blogg volgen. via Facebook ben je Idd ook goed te volgen met prachtige foto's.

    Groetjes en succes verder

  • 07 Mei 2015 - 11:46

    Betty:

    hehe, ook bij jouw blog aangekomen want ik heb geen facebook, dus fijn dat ik je nu volgen kan ipv via de app. Succes en geniet (en soms ook even niet maar dat hoort er bij)

  • 15 Mei 2015 - 23:01

    Henk:

    Dag zus, leuk om te lezen hoe het je vergaat. Het lijkt je ook goed af te gaan, fijn. Succes en nog veel mooi fietsweer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Monschau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

weer thuis

25 Mei 2015

Rustdag in Agen

25 Mei 2015

Lectoure - Agen

23 Mei 2015

Lectoure

22 Mei 2015

Moissac
Alice

Ik ga fietsend de camino doen naar Santiago de Compostella. Voor mij is de weg het doel, zonder planning en gewoon genietend van alles wat ik onderweg tegenkom. De tassen zijn gepakt, nu nog de laatste mutaties verwerken in de routeboekjes en morgen is het zo ver. Wat heb ik er zin in!!! Helaas wordt het weer niet best, maar ja, ook dat hoort er bij. Leuk dat je me volgt.....:)

Actief sinds 17 April 2015
Verslag gelezen: 879
Totaal aantal bezoekers 17707

Voorgaande reizen:

17 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: